Regulamin sklepu internetowego ziolomed.pl
§ 1 Sklep internetowy
1. Sklep ziolomed.pl, dostępny pod adresem internetowym www.ziolomed.pl, prowadzony jest przez ZiołoMed Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) pod numerem 0001130096.
Z siedzibą:
ul. gen. Mariana Langiewicza 50
35-021 Rzeszów
NIP: 8133922145
REGON: 529817585
e-mail: sklep@ziolomed.pl
2. Niniejszy regulamin skierowany jest do Konsumentów i określa zasady i tryb zawierania z Konsumentem Umowy Sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu.
§ 2 Definicje
1. Konsument - osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową
2. Sprzedawca - osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą ZiołoMed Sp. z o.o.,
3. Klient - każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
4. Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
5. Sklep - sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.ziolomed.pl.
6. Umowa zawarta na odległość - umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
7. Regulamin - niniejszy regulamin Sklepu.
8. Zamówienie - oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
9. Konto - konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
10. Formularz rejestracji - formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
11. Formularz zamówienia - interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
12. Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
13. Produkt - dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
14. Umowa Sprzedaży - umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też - stosowanie do cech Produktu - umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.
§ 3 Kontakt ze Sklepem
1. Adres Sprzedawcy: ul. gen. M. Langiewicza 50, 35-021 Rzeszów
2. Adres e-mail Sprzedawcy: sklep@ziolomed.pl
3. Numer telefonu Sprzedawcy: 575 376 876
4. Numer rachunku bankowego Sprzedawcy: 19 1140 2004 0000 3302 8568 6505
6. Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
7. Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą od Poniedziałku do Piątku w godzinach 9.00-17.00 oraz w soboty od 10.00-14.00.
§ 4 Wymagania techniczne
Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
a. urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową,
b. aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
c. włączona obsługa plików cookies.
§ 5 Informacje ogólne
1. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
2. Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami§ 6 Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
3. Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
§ 6 Zakładanie Konta w Sklepie
1. Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie: Imienia, Nazwiska, adresu e-mail oraz hasła.
2. Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
3. Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
4. Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w §3
§ 7 Zasady składania Zamówienia
W celu złożenia Zamówienia należy:
1. zalogować się do Sklepu (opcjonalnie);
2. wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka” (lub równoznaczny);
3. zalogować się lub skorzystać z możliwości założenia konta;
4. zaakceptować Warunki Świadczenia Usług;
5. wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie w określonym terminie, z zastrzeżeniem § 8 pkt 3.
6. kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę”/”Potwierdzam zamówienie”
§ 8 Oferowane metody dostawy oraz płatności
1. Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu:
a. PACZKOMATY
Paczkomaty 24/7 - przedpłata na konto
Paczkomaty 24/7 - pobranie
b. POCZTA POLSKA:
Przesyłka pocztowa - Poczta Polska - przedpłata na konto
c. PRZESYŁKA KURIERSKA:
Kurier - przedpłata na konto
Kurier - pobranie
d. PACZKA W RUCHU:
Paczka w Ruchu- przedpłata na konto
e. POCZTEX KURIER 48
POCZTEX KURIER 48 -przedpłata na konto
POCZTEX KURIER 48 - pobranie
f. Odbiór osobisty dostępny pod adresem:
ul. gen. M. Langiewicza 50,
35-021 Rzeszów
(prosimy o wcześniejszą rezerwację towaru telefonicznie)
2. Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
a. Płatność przy odbiorze
b. Płatność za pobraniem
c. Płatność przelewem na konto Sprzedawcy
d. Płatności elektroniczne
3. Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się za stronach Sklepu
§ 9 Wykonanie umowy sprzedaży
1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z § 7 Regulaminu.
2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
3. W przypadku wyboru przez Klienta:
a. płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 5 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży - w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
b. płatności za pobraniem przy odbiorze przesyłki, Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.
c. płatności gotówką przy odbiorze osobistym przesyłki, Klient obowiązany jest dokonać płatności przy odbiorze przesyłki w terminie 10 dni od dnia otrzymania informacji o gotowości przesyłki do odbioru.
4. Jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż odbiór osobisty, Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie wskazanym w jego opisie (z zastrzeżeniem ustępu 5 niniejszego paragrafu), w sposób wybrany przez Klienta podczas składania Zamówienia.
5. W przypadku zamówienia Produktów aktualnie niedostępnych w sklepie, czas dostawy Zamówienia wydłuża się do czasu skompletowania pełnego zamówienia.
6. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
a. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą - od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
b. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży,
c. W przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie wskazanym w opisie Produktu. O gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta
7. Dostawa Produktu odbywa się wyłącznie na terenie Polski. Możliwe jest wysłanie przesyłki za granicę na podstawie indywidualnych ustaleń z Klientem, w tym celu należy skontaktować się ze Sklepem mailowo lub telefonicznie.
8. Przy dostawie Towaru Zamawiający proszony jest o sprawdzenie, w obecności Dostawcy, czy przesyłka nie posiada uszkodzenia wynikłego z transportu, czy jest nienaruszona, zgodna z Zamówieniem i potwierdzenie Dostawcy odbioru zamówionego Towaru.
W razie stwierdzenia uszkodzenia przesyłki, niekompletności lub niezgodności przesyłki z Zamówieniem, Zamawiający proszony jest o nie przyjmowanie przesyłki oraz niezwłoczne zgłoszenie tego faktu dostarczającemu Towar w celu sporządzenia przez Dostawcę Protokołu Zwrotu.
Operatorem płatności w sklepie internetowym jest SIBS Pagamentos S. A. z siedzibą Rua Soeiro Pereira Gomes, Lote 1, 1649-031, Lizbona, Portugalia NIP: 509776965.
9. Prosimy o rozsądne wybieranie sposobu wysyłki. W okresie zimowym nie zalecamy wyboru Paczkomatów, ze względu na możliwe przemrożenie zakupionych produktów. Reklamacje związane z konsekwencjami przemrożenia zamówionych produktów w okresie od 1 listopada do 31 marca nie będą uwzględniane w przypadku realizacji wysyłki za pomocą usługi Paczkomaty.
§ 10 Prawo odstąpienia od umowy
1. Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
2. Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
3. W przypadku Umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.
4. W przypadku Umowy, która polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony (prenumerata), termin wskazany w ust. 1 biegnie od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy.
5. Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
6. Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy lub przez złożenie oświadczenia na stronie internetowej Sprzedawcy - dane kontaktowe Sprzedawcy zostały określone w §3
§ 11 Reklamacja i gwarancja
1. Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.
2. Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad.
3. W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym.
4. Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy.
6. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
7. Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany w §3 niniejszego Regulaminu.
8. Reklamacje można składać bezpośrednio u Dostawcy w razie odbioru Zamówienia od Dostawcy lub za pośrednictwem Sklepu.
W razie dostarczenia Zamówienia przez Firmę Kurierską - w przypadku stwierdzenia braku Towaru lub wadliwości dostarczonego Towaru, Zamawiający w celu złożenia reklamacji proszony jest o niezwłoczny kontakt ze Sklepem.
§ 12 Dane osobowe w Sklepie internetowym
1. Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
2. Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę - także w celu marketingowym.
3. Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
a. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
b. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.
4. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
§ 13 Postanowienia końcowe
1. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu. Wszelkie zmiany w niniejszym Regulaminie będą obowiązywały od dnia ich ogłoszenia na stronie internetowej Sklepu, przy czym zmiana nie dotyczy zamówień złożonych przed zmiana Regulaminu, które realizowane są na dotychczasowych warunkach, chyba, że Klient zażąda stosowania do jego zamówienia zmienionych warunków Regulaminu.
3. W razie sprzeczności postanowień Regulaminu z bezwzględnie obowiązującymi przepisami w miejsce postanowień Regulaminu stosuje się te przepisy, a pozostała część Regulaminu pozostaje w mocy.
Spory powstające przy wykonywaniu umowy kupna-sprzedaży rozstrzygane będą przez Sąd powszechny.
4. Sklep stosuje pliki cookies. Informacje zbierane przy pomocy tych plików pozwalają dostosowywać usługi i treści do indywidualnych potrzeb i preferencji Klientów ze Sklepu. Wyłączenie w przeglądarce opcji pozwalającej na zapisywanie plików cookies zasadniczo nie uniemożliwia korzystanie ze Sklepu, jednak może spowodować utrudnienia. Szczegółowe postanowienia odnoszące się do plików cookies określa Polityka Cookies zamieszczona na tej stronie.
5. We wszelkich sprawach nie uregulowanych w powyższym regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, oraz innych ustaw, a w odniesieniu do konsumentów również Ustawy z dnia 12 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. nr 22 poz. 271 z późn. zm.) i Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego (Dz. U. nr 141 poz.1176). Postanowienia Regulaminu należy interpretować w sposób zapewniający ich zgodność z obowiązującymi przepisami prawa.
6. Znaki towarowe produktów i ich nazwy znajdujące się w sklepie internetowym www.ziolomed.pl stanowią wyłączną własność tejże firmy i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych.
POLITYKA PRYWATNOŚCI
Sklepu internetowego ziolomed.pl
(Polityka ochrony danych osobowych)
1. Administrator Danych Osobowych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w zakresie i celu niezbędnym do świadczenia usług jest:
ZiołoMed Sp. z o.o.
ul. gen. M. Langiewicza 50, 35-021 Rzeszów
NIP: 8133922145
tel. 575 376 876
sklep@ziolomed.pl
2. Cele i Podstawy Prawne Przetwarzania Danych
Dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji usług świadczonych przez Sklep, w tym wykonania umowy sprzedaży Produktów, a także w przypadkach, gdy przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia prawnie uzasadnionych interesów Administratora, takich jak marketing bezpośredni. Podstawy prawne przetwarzania danych osobowych to:
- art. 6 ust. 1 lit. b RODO (wykonanie umowy),
- art. 6 ust. 1 lit. c RODO (wypełnienie obowiązków prawnych),
- art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes Administratora),
- art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda osoby, której dane dotyczą).
3. Okres Przechowywania Danych
Dane osobowe będą przechowywane przez czas niezbędny do realizacji umowy oraz przez czas wymagany przez przepisy prawa, w tym przepisy podatkowe i rachunkowe. Po upływie tego okresu dane zostaną usunięte lub zanonimizowane, chyba że istnieje inna podstawa prawna do ich dalszego przetwarzania.
4. Odbiorcy Danych
Dane osobowe mogą być przekazywane następującym odbiorcom:
- Firmom zajmującym się dostawą zamówionych towarów,
- Dostawcom usług płatniczych,
- Podmiotom współpracującym w zakresie wsparcia technicznego Sklepu,
- Organy publiczne lub inne podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa.
5. Prawa Osób, których Dane Dotyczą
Osoba, której dane dotyczą, ma prawo do:
- dostępu do swoich danych osobowych,
- sprostowania danych osobowych,
- usunięcia danych (tzw. prawo do bycia zapomnianym),
- ograniczenia przetwarzania danych,
- przenoszenia danych,
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
- wycofania zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie, jeżeli przetwarzanie odbywało się na podstawie zgody.
6. Profilowanie
Administrator może stosować profilowanie w celach marketingowych. Profilowanie polega na automatycznym przetwarzaniu danych osobowych w celu oceny niektórych aspektów osobowych, takich jak analiza preferencji zakupowych w Sklepie, co umożliwia Administratorowi lepsze dopasowanie oferty do Klienta. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo do sprzeciwu wobec profilowania.
7. Przekazywanie Danych poza EOG
Dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich, poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG), z wyjątkiem sytuacji, gdy jest to wymagane do realizacji zamówienia (np. w przypadku międzynarodowej dostawy).
8. Zgłaszanie Naruszenia Ochrony Danych Osobowych
W przypadku naruszenia ochrony danych osobowych, osoba, której dane dotyczą, ma prawo do zgłoszenia naruszenia do odpowiedniego organu nadzorczego – w Polsce jest to Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO).
9. Kontakt w Sprawach Ochrony Danych Osobowych
W razie pytań dotyczących przetwarzania danych osobowych, osób zainteresowanych kontaktowaniem się z Administratorem danych, prosimy o kontakt mailowy na adres: sklep@ziolomed.pl lub telefonicznie pod numerem: 575 376 876.
10. Pliki Cookies
Sklep stosuje pliki cookies w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu oraz dostosowania oferty do preferencji użytkowników. Użytkownicy mogą zarządzać ustawieniami plików cookies w swojej przeglądarce. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies można znaleźć w Polityce Cookies.